Magia marketingu szeptanego w sprzedaży rękodzieła

Rękodzieło jest modnym, lecz trudnym produktem do sprzedaży. Tym samym zbudowanie własnej marki przez rękodzielników jest bardzo trudnym zadaniem. Czym jest i w jaki sposób można wykorzystać w sprzedaży moc marketingu szeptanego?

Czym jest marketing szeptany?

Cały fenomen marketingu szeptanego polega na wywołaniu jak najbardziej naturalnej dyskusji o marce. Głównym zadaniem marketerów jest przedstawianie podczas dyskusji wszystkich zalet produktu lub usługi tak, aby klient sam chciał to kupić.

Marketing szeptany jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu, ponieważ większość osób kupujących przez internet przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie innych internautów o marce.

Jak wykorzystać marketing szeptany w sprzedaży rękodzieła?

Sprzedaż produktów rękodzieła jest bardzo trudna, często są to przysłowiowe dwa kroki do przodu i krok do tyłu. Zastanawiasz się wtedy, czy sprzedaż tego, co tworzysz, ma sens. Najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów jest polecenie, dzięki temu wiesz, że Twoje wybory są świetne i to, co robisz, ma naprawdę sens.

Marketing szeptany w sprzedaży rękodzieła jest bardzo prosty. Zadowolony klient pochwalił się tym, co kupił swojemu znajomemu i tym sposobem możesz zyskać zadowolonego klienta. Każdy sprzedawca wie, że marketing szeptany gwarantuje niemal 100% sprzedaż. Mimo iż ten rodzaj marketingu jest bardzo dobry, to niewiele osób mówi o tym, że klient, który zainteresował się waszym rękodziełem (bo kupił je znajomy), to zanim wyda pieniądze, sprawdzi, kim jest rękodzielnik. Praktyka ta jest dość powszechna. Wiele osób, zanim zakupi produkty hand-made, weryfikuje dostępne informacje o marce.

Zadowolona klientka
(fot. Thomas Barwick / DigitalVision / Getty Images)

Jeśli cena rękodzieła jest wysoka, wtedy „śledztwo w internecie” nowego klienta jest dokładniejsze. Jest to spowodowane sytuacją na rynku. Wiele osób sprzedaje „rękodzieła”, których jakość jest bardzo wątpliwa lub produkty okazują się nie być wcale rękodziełem.

Jeśli jesteś rękodzielnikiem, to musisz skupić się na budowaniu wiarygodności swojej marki handmade. Powinieneś wiedzieć, że klienci z polecenia wyszukają markę w social mediach i internecie.

Strona internetowa jako wizytówka Twojej firmy

Adres strony internetowej mówi wszystko. Jeśli jesteś początkującym rękodzielnikiem i chcesz wyglądać poważnie w oczach klientów, to adres strony powinien nawiązywać do tego, co robisz. Najlepiej, jeśli nazwa firmy jest w adresie strony – wygląda to bardzo profesjonalnie.

Wygląd całej strony internetowej musi być spójny z marką i tym, co chcesz przekazać swoim klientom. Na stronie powinno znajdować się intuicyjne menu, dzięki któremu nowy klient bez problemu odnajdzie to, co chce.

Zakładki: o mnie i kontakt są najważniejsze na całej stronie. Dzięki nim nowy klient dowie się o Tobie oraz o tym, jakie produkty tworzysz. Jeśli jesteś rękodzielnikiem, to dobrze zastanów się, jakie informacje zostaną podane na stronie.

Strona internetowa
(fot. Westend61 / Getty Images)

Gdy masz własną stronę, to powinieneś zadbać o jej wygląd, tak aby klient, wchodząc na stronę, od razu wiedział, że Twoje rękodzieło to jest to co chce kupić. Strona powinna wyglądać unikalnie. Na stronie powinny znaleźć się również fotografie w wysokiej rozdzielczości, które będą potwierdzeniem jakości wykonywanego rękodzieła.

Social media, czyli coś, co sprawdza każdy

Każdy klient sprawdza rękodzielnika w internecie oraz w social mediach. Dlatego tak ważne jest, jak komunikujesz się w social mediach, w jakim stopniu jesteś tam aktywny oraz komunikatywny. Bardzo ważne jest to, ile postów czy zdjęć codziennie dodajesz na Instagramie lub innym portalu.

Dlaczego sekcja Q&A powinna być na stronie?

Sekcja Q&A, czyli odpowiedzi na najpopularniejsze pytanie. Wielu osobom taka sekcja kojarzy się tylko z webinariami. Coraz więcej osób na swoich stronach zamieszcza odpowiedzi na najczęstsze pytania, dzięki czemu buduje wiarygodność swojej marki.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.