Najlepsze sposoby zarządzania reklamami PPC

Najlepsze sposoby zarządzania reklamami PPC

Kampanie marketingowe pay-per-click (PPC) zdecydowanie pomogły niektórym firmom znacznie zwiększyć marketing online. Dzieje się tak za sprawą tego, że ponad 85% konsumentów korzysta z wyszukiwarek w celu odnalezienia lokalnych firm. Ponadto aż 65% użytkowników zdecydowanych na zakup, otwiera reklamy na stronach wyników wyszukiwania Google (SERP).

Jeśli zatem naprawdę chcesz czerpać korzyści, jakie oferuje PPC, musisz unikać typowych błędów popełnianych w zarządzaniu tym procesem. Zastosuj się więc do poniższych wskazówek, aby zwiększyć swoje szanse na sukces!

Stwórz stronę docelową

Wyobraź sobie, że tworzysz niesamowicie zachęcającą reklamę PPC. Z racji tego, że klienci w nie klikają, generujesz większy niż kiedykolwiek ruch Twojej witryny. Niestety, okazuje się, że nie konwertujesz nawet małej części tego obrotu. Jak to możliwe?

A więc, jeśli miejscem docelowym, do którego trafiają odbiorcy, jest strona zupełnie nie związana z reklamą, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że klient opuści witrynę. Spowoduje to wzrost współczynnika odrzuceń, a Ty zanotujesz wyjątkowo niską konwersję.

Często do takiej sytuacji dochodzi, gdy marki wysyłają klikających w reklamę na swoją stronę główną. Jest to zbyt ogólne miejsce dla konsumenta zainteresowanego konkretnym produktem lub usługą, którą zobaczył w reklamie.

Ważne jest zatem, abyś upewnił się, że wysyłasz użytkownika na konkretną stronę, która zapewni mu istotne informacje. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo, że zostanie on Twoim klientem.

Odpowiednio dobierz stronę docelową

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Twoja strona kontaktowa jest świetnym miejscem przeniesienia użytkowników, którzy kliknęli w reklamę. Jeśli jednak klient nie zobaczy w witrynie tego, co zainteresowało go w reklamie, czym prędzej opuści to miejsce. Musisz więc zauważyć, że posiadanie strony docelowej, która jest skoncentrowana na zaletach Twojego produktu lub usługi, może bardzo korzystnie wpłynąć na decyzje konsumentów odnośnie zakupu Twoich usług. Dopiero na tej stronie możesz zamieścić link do strony kontaktowej lub strony produktu.

Źródło: Vlada Karpovich/pexels.com

Kontroluj reklamy

Pomimo że są marki i marketerzy, którzy od początku dobrze kopiują swoją reklamę, znajdą się też tacy, którzy nie przyłożą do tego większej wagi. Ci bardziej zaangażowani w promocję swojego produktu mogą zanotować znacznie większy ruch na stronie. Pozostali, którzy nie sprawdzą tego, co działa, a co nie, nie będą w stanie osiągnąć zamierzonego celu. Upewnij się zatem, że kopie minimalnie różnią się od siebie, aby zauważyć, jakie czynniki zwiększają konwersję najbardziej. Okazać się to może kluczowe w rozwoju Twojej firmy.

Korzystaj z wykluczających słów kluczowych

Chociaż reklamy PPC są powszechnie uważane za płatne wyszukiwanie i kontrastują z organicznym SEO, wciąż wymagają optymalizacji. Słowa kluczowe, których używasz, mogą korzystnie wpłynąć na Twoją pozycję w reklamowej przestrzeni wyszukiwarek.

Musisz natomiast pamiętać, że używane przez Ciebie słowa kluczowe nie powinny skupiać się tylko na frazach, które uwzględniasz w pozycjonowaniu strony. Warto też pomyśleć o wykluczających słowach kluczowych, dla których nie chcesz pozycjonować.

Dla przykładu, jeśli jesteś „malarzem ścian”, możesz dodać „obraz” jako wykluczające słowo kluczowe, aby nie pojawiać się w wynikach dla „malarza obrazów”.

Uwzględnienie w swojej strategii reklamowej wykluczających słów kluczowych to doskonały sposób na ułatwienie zarządzania PPC. Ponadto może to zapobiec przekroczeniu miesięcznego budżetu przeznaczonego na marketing.

Używaj szczegółowych fraz

Brak konkretów jest chyba najczęstszym błędem popełnianym przez marki, gdy dopiero zaczynają korzystać z reklam PPC w Google. Powoduje to prawdopodobnie ich nadmierna ekscytacja i chęć jak najszybszego uzyskania wysokiej pozycji w rankingu najlepiej sprzedających firm. Niestety, może to mieć skutek zupełnie przeciwny do zamierzonego.

Jeśli Twoje słowa kluczowe są bardzo ogólne, trudno będzie Ci wyróżnić się w morzu innych marek, które obierając podobną strategię, zastosują te same terminy. Dla przykładu, jeśli jesteś kierowcą ciężarówki, nie powinieneś pozycjonować się dla terminu takiego jak “kierowca”.

Istnieje wiele rodzajów kierowców: samochodowy, taksówki, Formuły 1 czy autobusowy. Zauważ zatem, że im bardziej szczegółowe będą Twoje słowa kluczowe, tym lepiej, gdyż dotrzesz do użytkowników rzeczywiście zainteresowanych Twoimi usługami. Dzieje się tak dlatego, że mniej marek decyduje się na używanie tej samej co frazy Ty. Proste, prawda?

Na przykład “doświadczony kierowca ciężarówki w Łodzi” jest bardzo konkretną frazą. Pomyśl, ile firm użyje takiego samego sformułowania? Zapewne niewiele. Ktoś, kto wpisze w wyszukiwarkę wyżej wymienioną frazę, z pewnością dotrze to istotnych dla niego informacji, a nie na przykład do początkującej firmy przewozowej w Krakowie. Dbaj więc o dokładność swoich słów kluczowych.

Śledź reklamy

Powinieneś nie tylko być na bieżąco ze wszystkimi swoimi kampaniami, ale również dokładnie je analizować. Jest to niezwykle łatwe, jeśli korzystasz z Google Adwords. Szczegółowo badaj wszystkie informacje zawarte w reklamach, takie jak źródło kliknięcia – z witryny czy z wyszukiwarki – oraz to, jak otwieranie reklam wpływa na konwersję.

Słowa kluczowe reklam o najwyższej “klikalności” są również dostępne w raporcie panelu. Wszystkie te czynniki są konieczne do ustalenia tego, czy kampania reklamowa działa poprawnie czy potrzebuje poprawek.

Oprócz korzystania z platform Google, ważnym jest, abyś również wewnętrznie kontrolował poziom konwersji. Być może niektórzy konsumenci, którzy kliknęli w reklamę, podejmują próby dzwonienia do Twojej firmy, zamiast prosić o wycenę za pośrednictwem witryny. Jak najszybciej stwórz system, który umożliwi Twojemu zespołowi śledzenie tych bardzo istotnych danych.

Zarządzaj PPC z pomocą specjalistów!

Niektóre z wyżej wymienionych działań mogą okazać się dość wymagające, a Ty zaczniesz postrzegać zarządzanie PPC za nieco przytłaczające, a być może nawet niedostępne dla Twojej marki. Nie znaczy to natomiast, że powinieneś zrezygnować z tych działań. Ułatw sobie ten proces poprzez współpracę z ekspertami!

Doświadczona agencja SEO może szybko pomóc Ci we wszystkich działaniach związanych nie tylko z zarządzaniem reklamami, ale również optymalizacją treści, budowaniem linków i dbaniem o swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania!

Jeśli zatem jesteś zdecydowany na zbudowanie skutecznej strategii swojej firmy, koniecznie skontaktuj się z nami! Razem sprawimy, że Twoja marka stanie się liderem w branży!

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.