Co ma wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej może realnie wpłynąć na rozwój  Twojego biznesu. Jednak skuteczność samego pozycjonowania zależy od wielu czynników i niestety nie ma jednej sprawdzonej recepty na sukces. Możesz jednak wprowadzić kilka działań, które Ci w tym pomogą.

Skuteczne pozycjonowanie, to niezwykle ważny element prowadzenia strony www Twojego biznesu. Powodzenie działań przedsięwziętych w celu polepszenia pozycjonowania zależy jednak od kilku, jak nie kilkudziesięciu czynników. Na część z nich nie masz wpływu – należą do nich na przykład wszystkie zmiany algorytmów wyszukiwarek. W 2010 roku Google wprowadziło  aż 300 zmian w algorytmie i nie o wszystkich użytkownicy zostali poinformowani. Jest jednak wiele czynników, na które masz wpływ i to właśnie na nich warto się skupić.

Czym tak w ogóle jest pozycjonowanie i co powinieneś o nim wiedzieć?

Zacznijmy od tego czym jest pozycjonowanie strony www. Jest to złożony z kilku działań proces, który ma na celu osiągnięcie jak najlepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu Twoja strona dotrze do większej liczby potencjalnych klientów. Aby rozpocząć pracę nad pozycjonowaniem, należy w pierwszej kolejności wykonać audyt SEO, czyli monitorowanie strony z wykorzystaniem specjalnych narzędzi w celu jej optymalizacji. Analizie podlegają między innymi:

  • aktualna widoczność w wyszukiwarkach
  • nagłówki oraz pogrubienia
  • opisy meta description
  • słowa kluczowe
  • tytuły stron
  • adres URL
  • niepowtarzalność i unikalność publikowanych treści
  • szybkość ładowania strony i wygoda korzystania z niej

Na skuteczne pozycjonowanie strony wpływ mają także keywords short i long tail. Są to frazy i słowa kluczowe, które powinny pojawić się w publikowanych treściach, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Krótkie frazy, czyli short tail, są świetne, aby pozycjonować stronę na konkretne słowo. Long tails pozwolą Ci zaś zawęzić i skonkretyzować grupę odbiorców.

Kolejnym ważnym elementem pozycjonowania strony jest tak zwany link building, czyli zdobywanie linków. Linki mogą być wewnętrzne – przenoszą one odbiorcę na różne podstrony w obrębie jednej strony www, lub zewnętrzne, czyli takie, które przeniosą odbiorcę na Twoją stronę z innego serwisu. Linki można też podzielić na naturalne i nienaturalne. O linku naturalnym mówimy wtedy, gdy użytkownik sam go udostępni, ponieważ treść wyda mu się interesująca i warta uwagi oraz czasu. Link nienaturalny to inaczej spamowanie nic niemówiącym komentarzem posiadającym jedynie link odsyłający do danej strony.
Opracowując strategię pozycjonowania strony, warto także zwrócić uwagę, aby była ona zgodna z wytycznymi wyszukiwarki. Takie działania nazywane są white hat SEO. Ważne jest więc, aby zachęcać odbiorców do odwiedzenia strony poprzez ciekawe i wartościowe treści oraz odpowiednie działania w zakresie content marketingu. Pamiętaj też, że jeśli będziesz próbować polepszyć pozycjonowanie innymi, mniej etycznymi sposobami takimi jak na przykład używanie botów lub ukrywanie treści na stronie, najprawdopodobniej skończy się to banem lub nałożeniem filtra obniżającego pozycję strony. Dlatego też warto pozycjonować stronę z głową i na bieżąco aktualizować swoją wiedzę na temat SEO oraz obecnych algorytmów. Ważne jest również, aby cyklicznie dokonywać analizy. Taka analityka internetowa pomoże Ci zoptymalizować Twoją stronę oraz ulepszyć ją pod względem dostępności dla klientów.

Zdjęcie główne: George Morina/pexels.com

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.