Reklama na LinkedIn krok po kroku

/
Potrzebujesz ok. 9 min. aby przeczytać ten wpis

Jeżeli zastanawiacie się nad tym, czy warto zainwestować w reklamę na LinkedInie oraz z czym to się wiążę, to doskonale trafiliście. Przygotowaliśmy dla Was artykuł, w którym dowiecie się, czym jest LinkedIn, jak założyć na nim konto reklamowe, realizować cele biznesowe, jakie formaty są dla Was dostępne, z jakimi kosztami się to wiążę oraz jak wygląda taka reklama krok po kroku. Zapraszamy do zapoznania się z naszym przewodnikiem.

Czym jest LinkedIn?

LinkedIn to portal społecznościowy o zasięgu międzynarodowym. Spotykają się tu profesjonaliści, którzy nawiązują nowe kontakty i budują swoje sieci zawodowo-biznesowe. Portal jest dostępny na rynku od 2003 roku i w ostatnich latach znacznie zyskał na popularności w Polsce. Użytkownicy mogą nie tylko budować swoją sieć kontaktów biznesowych, ale także dzielić się z innymi użytkownikami treściami. Narzędzie to wykorzystywane jest zarówno przez użytkowników indywidualnych, jak i przez firmy. Te drugie mogą realizować działania rekrutacyjne, budować wizerunek marki oraz prowadzić kampanie reklamowe na LinkedIn. Skupmy się na tych ostatnich.

Jak założyć konto reklamowe?

Jeżeli nie posiadacie konta reklamowego w LinkedIn, to należy kliknąć w przycisk „Praca” w górnym menu, a następnie przejść do modułu „Reklama”. Użytkownicy muszą określić nazwę zakładanego konta, walutę do rozliczeń oraz zdecydować o powiązaniu konta reklamowego ze stroną www (nie jest to wymagane). Z perspektywy LinkedIna i prowadzenia płatnych działań reklamowych na portalu najważniejsze jest wybranie waluty do rozliczeń. W tym zakresie rekomenduje się walutę, w której firma zarabia. Dzięki temu uniknie się przewalutowania, czyli przeliczeń kursów walut, które mogą okazać się mało atrakcyjne.

Po uzupełnieniu podstawowych danych użytkownik musi wyrazić zgodę na utworzenie konta. Powstaje ono błyskawicznie i tak naprawdę od razu można przejść do tworzenia kreacji reklamowych. Użytkownicy mają do dyspozycji menedżera kampanii, dzięki któremu reklama w LinkedIn może być tworzona oraz następnie weryfikowana. Jeżeli użytkownik posiada już założone konto reklamowe, to wystarczy przejść do modułu „Reklamuj”, który widoczny jest w prawym górnym rogu głównego widoku LinkedIn.

Czy Twoi klienci są na LinkedIn?

Zanim przejdziemy do określania celów biznesowych kampanii reklamowej na LinkedIn oraz jej tworzenia, warto zastanowić się nad tym, czy nasza grupa odbiorców obecna jest na tym portalu. To powinno determinować jakiekolwiek działania związane z reklamą na LinkedIn. Jest to dobry wybór w przypadku firm świadczących usługi B2B lub sprzedających produkty do sektora biznesowego. Jest to związane z charakterystyką LinkedIna oraz celów, które realizują w tym kanale użytkownicy.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Jeżeli chcecie dotrzeć do sektora biznesowego, to reklama na LinkedIn może okazać się dobrym wyborem. Profesjonalne narzędzia pozwolą na precyzyjne dotarcie z komunikatem reklamowym do wybranej grupy docelowej, którą można określić tak szczegółowymi parametrami jak: sektor zatrudnienia, zajmowane stanowisko, płeć, czy też wielkość organizacji.

Jakie cele reklamowe można zrealizować na portalu?

W menedżerze kampanii określa się cele reklamowe. To pierwszy krok w pracy nad realizacją reklamy na LinkedIn, który należy wykonać po dokładnej analizie. Bardzo często od określenia celu zależy ostateczny sukces kampanii reklamowej i sens jej prowadzenia. Reklama w LinkedIn może realizować różne cele, które użytkownicy wybierają z dedykowanego menu. Każdy z tych celów posiada dodatkowe opcje wyboru. Przedstawiono je poniżej.

Konwersje

Kampanie reklamowe na LinkedIn mogą być nastawione na wygenerowanie określonego rodzaju konwersji. W menedżerze kampanii do wyboru pozostają:

  • generowanie potencjalnych klientów – celem reklamy jest dotarcie do określonej grupy docelowej, która ma największe prawdopodobieństwo wypełnienia formularzy z danymi i przekonwertowania z potencjalnego klienta na klienta;
  • konwersje witryny – opcja wybierana przez użytkowników, którzy chcą doprowadzić do wzrostu odwiedzin witryny, pobrań plików, rejestracji nowych użytkowników lub konwersji w sklepie e-commerce;
  • kandydaci na ofertę pracy – opcja wybierana przez firmy, które szukają pracowników. Dzięki temu dotrą do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane pracą w danym sektorze.

Zainteresowanie

Reklama w LinkedIn w tym zakresie ma za zadanie zwiększyć zainteresowanie marką lub przekazem w danej grupie docelowej. Do wyboru pozostają opcje:

  • interakcje – budowanie zaangażowania pod naszymi wpisami. Reklama wyświetla się tylko takim osobom, u których jest największe prawdopodobieństwo polecenia lub udostępnienia naszych treści, a także dołączenia do grona obserwatorów naszej strony firmowej;
  • odwiedziny witryny – cel nastawiony na przechodzenie odbiorców reklamy na naszą stronę internetową. Algorytm LinkedIn selekcjonuje osoby, gdzie potencjał wykonania takiego działania jest największy;
  • wyświetlenia wideo – opcja wybierana przez osoby produkujące filmy reklamowe. Dzięki temu reklama wpływa na wzrost zainteresowania tego rodzaju przekazem reklamowym.

Świadomość

W ramach tego celu biznesowego klienci mogą wybrać tylko opcję budowania świadomości marki. Tego typu reklama w LinkedIn nastawiona jest na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, dzięki czemu dowiedzą się oni o istnieniu danej firmy oraz rodzaju jej działalności. To podstawowy cel biznesowy realizowany na samym początku. Zanim przejdziemy do zwiększania konwersji, warto pokazać, kim jesteśmy i co robimy.

LinkedIn – formaty reklamowe

Menedżer kampanii w LinkedIn umożliwia wybór różnorodnych formatów reklamowych. Wybierane powinny być pod kątem celu reklamowego oraz specyfiki danej firmy. Standardem jest przeplatanie różnych formatów reklamowych w ramach jednej kampanii. Dostępne w menedżerze formaty to:

  • wideo;
  • karuzela;
  • pojedyncze zdjęcie;
  • reklama konwersacyjna;
  • reklama tekstowa;
  • reklama dla pozyskania obserwujących;
  • reklama spotlight;
  • reklama w formie wydarzenia;
  • ogłoszenie o pracę.

Każdy z tych formatów ma inną specyfikę, a sama nazwa wskazuje nie tylko na rodzaj reklamy, ale wielokrotnie także na cel, w którego realizacji jest wykorzystywana. Wybór określonego typu reklamy może przekładać się na jej koszt i skuteczność. Warto dopasować to do swojej grupy odbiorców oraz przetestować wybrane formaty. W ten sposób wybierze się te, które mają najlepszy stosunek ceny do konwersji.

Ile kosztuje reklama na LinkedIn?

LinkedIn jako kanał komunikacji reklamowej wciąż cieszy się dużo niższym zainteresowaniem niż popularne alternatywy, w tym Facebook lub Google. Wszystko przez koszty. Reklama w LinkedIn jest stosunkowo droga i zakłada się, że realizacja podobnych celów biznesowych lub konwersji, może kosztować nawet kilkukrotnie więcej niż w przypadku tańszych i popularniejszych portali społecznościowych. Mimo wszystko nie warto zamykać się na ten kanał.

Dużym atutem LinkedIna jest możliwość precyzyjnego dotarcia do przedstawicieli danej firmy lub osób, które zajmują określone stanowiska w interesującym nas sektorze. Dzięki temu możliwe jest wygenerowanie wysoce kwalifikowanych leadów, których konwersja jest prostsza. W ten sposób można sprzedawać produkty i usługi nawet o bardzo wysokiej wartości. To sprawia, że droższa reklama na LinkedIn ma sens i wybierana jest przez wiele firm. Dotarcie do świadomego i gotowego na zakup klienta to aspekt, który zwiększa szansę na realizację celu prowadzonej kampanii reklamowej.

Reklama na LinkedIn krok po kroku

Warto zastanowić się nad tym, jak wygląda reklama na LinkedIn krok po kroku. Poniżej przedstawiamy krótki poradnik, w którym dzielimy reklamę w LinkedIn na poszczególne etapy.

  1. Określenie grupy docelowej
  2. Tradycyjnie pierwszym krokiem powinno być precyzyjne określenie grupy odbiorców reklamy. Menedżer kampanii pozwala na szczegółowe określenie wielu parametrów, w tym: wybór języka komunikacji odbiorców, wykluczenie lub wskazanie lokalizacji, ewentualne wykluczenie demograficznych atrybutów odbiorców.

  3. Wybór formatu reklamy
  4. Następnym etapem jest określenie formatu reklamy. Zwłaszcza dla początkujących osób nie wszystkie formaty muszą być czytelne, dlatego istnieje możliwość zapoznania się z ich dokładną specyfiką, a następnie dokonania wyboru.

  5. Gdzie wyświetlać reklamy?
  6. Kolejny krok to określenie miejsca, w którym będą wyświetlane nasze reklamy. Dużym atutem LinkedIna jest możliwość dotarcia z komunikatem w obrębie portalu lub skorzystanie dodatkowo z aplikacji i witryn partnerów. Na początku rekomenduje się LinkedIn, a z czasem można dokładać dodatkowe kanały komunikacji. Warto stopniowo to rozbudowywać, by w przypadku błędnej konfiguracji lub nieskutecznego przekazu, nie ponieść dużych nakładów finansowych.

  7. Ustal budżet i plan kampanii
  8. Na kolejnym etapie określa się całkowity lub dzienny budżet reklamowy, a także wskazuje się plan kampanii z ustalonym harmonogramem. Może określić nawet pojedyncze dni, w których reklama będzie wyświetlana odbiorcom.

  9. Analiza konwersji
  10. Zainstalowanie kodu śledzącego LinkedIna umożliwia monitorowanie i analizę konwersji z reklamy. Dzięki temu precyzyjnie określicie liczbę przejść na witrynę, sprzedaż z reklamy, czy też pobranie lead magnetu i sprawdzicie, czy reklama się opłaca.

  11. Czy nasze założenia się sprawdzają?
  12. Menedżer kampanii Linkedin umożliwia weryfikację prognozowanych wyników reklamowych, co jest dużym ułatwieniem dla każdego użytkownika. Dzięki temu szybko określicie, czy reklama się zwraca i czy warto wprowadzić w niej jakieś zmiany.

  13. Przygotowanie kreacji
  14. Dopiero teraz przygotowuje się kreację reklamową, która będzie osadzona na LinkedIn. W tym celu można korzystać z wcześniejszych kreacji lub tworzyć je od nowa.

  15. Weryfikacja i start kampanii

Przed rozpoczęciem kampanii należy sprawdzić poprawność wprowadzanych danych oraz widoku komunikatu reklamowego. Jeżeli wszystko się zgadza, to można uruchomić kampanię na LinkedIn. Tak wygląda tworzenie kampanii reklamowej w LinkedIn krok po kroku.

Czy warto postawić na promocję na LinkedIn?

Choć prowadzenie działań reklamowych na LinkedIn wiążę się z większymi kosztami, to w określonych przypadkach warto na to postawić. To dobry wybór dla firm, które oferują swoje usługi lub produkty klientom z sektora biznesowego. W tym kanale z powodzeniem można promować także szkolenia i produkty dla profesjonalistów oraz towary o wysokiej wartości. Precyzja określania grupy docelowej umożliwia wyselekcjonowanie świadomych i gotowych do zakupu klientów. Dzięki temu na LinkedIn można realizować różne cele kampanii reklamowych. Warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją marketingową.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak ekologiczne i ekonomiczne zarządzanie zużytymi kartridżami przyczynia się do zrównoważonego rozwoju biznesu
/
Jak ekologiczne i ekonomiczne zarządzanie zużytymi kartridżami przyczynia się do zrównoważonego rozwoju biznesu
Dowiedz się, jak odpowiednie zarządzanie recyklingiem kartridży do drukarek może przyczynić się do oszczędności finansowych i korzyści dla środowiska w Twoim biznesie.
Dobra strategia promocji – co powinna zawierać?
/
Dobra strategia promocji – co powinna zawierać?
Dobra strategia promocji to kluczowy element skutecznego marketingu. W dzisiejszych czasach, kiedy rynek jest nasycony różnymi produktami i usługami, reklama jest nieodzownym narzędziem, które pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Jednakże, aby strategia była skuteczna, musi być dobrze przemyślana i dopasowana do charakterystyki produktu lub usługi, grupy docelowej oraz celów, jakie chcemy osiągnąć. Jakie elementy powinna zawierać dobra strategia promocji?
Personalizacja bluz: kreatywne metody zdobienia odzieży
/
Personalizacja bluz: kreatywne metody zdobienia odzieży
Odkryj fascynujący świat personalizacji ubrań! Poznaj kreatywne techniki zdobienia bluz, które pomogą Ci wyróżnić się z tłumu i wyrazić swój unikalny styl.