Marketing szeptany w internecie – czy warto się go nauczyć?

Marketing szeptany może stanowić bardzo efektywną formę reklamy. Warto poznać jego zalety – to dobry sposób, by budować wizerunek firmy i skutecznie dotrzeć do klientów.

Czym charakteryzuje się marketing szeptany?

To technika, która dotyczy zarówno działań offline, jak i online, jednak najczęściej pojawia się w kontekście zakupów w internecie. Wielu konsumentów odwiedza strony różnych sprzedawców, aby sprawdzić, które sklepy mają najkorzystniejsze oferty pod względem jakości produktów i ich cen. Często wykorzystywanym sposobem jest odwiedzanie branżowych blogów i zapoznawanie się z innymi rodzajami zawartości publikowanej przez osoby zajmujące się danym sektorem. Aby wykorzystać takie podejście na korzyść firmy, należy zadbać, by użytkownicy i recenzenci chętnie opisywali produkty czy usługi.

Buzz marketing, czyli właśnie marketing szeptany, może opierać się na przykład na pewnym prowokowaniu konsumentów do dyskusji na temat oferty firmy. Dodanie opcji komentowania i reagowania na komentarze to jedne z najpopularniejszych praktyk na tym polu. Stały kontakt z klientem również ma spore znaczenie – należy zapewnić możliwość bieżącego rozwiązywania problemów, a także kompetentnie udzielać odpowiedzi na pytania. W ten sposób wizerunek firmy w oczach odbiorców będzie znacznie korzystniejszy.

 Pixabay/pexels.com

Techniki marketingu szeptanego

Poszczególne techniki marketingowe skupiają się na różnych metodach, które mogą mieć mniejszą lub większą efektywność w zależności od sytuacji. Nie inaczej jest w przypadku marketingu szeptanego – firmy decydujące się na taką formę promocji swojej oferty mają do dyspozycji szereg różnych technik. Oto najciekawsze z nich.

Product seeding

Charakteryzuje się udostępnianiem próbek i produktów na przykład vlogerom. Aby wybrać odpowiednią osobę do promowania oferty firmy, należy zwrócić uwagę na zasięg treści oraz dopasowanie contentu do grupy docelowej.

Brand blogging

Jest to prowadzenie bloga, który służy do promowania produktów i pozwala konsumentom poznać firmę. W kontekście handlu online najczęściej znajduje się on na tej samej domenie, co sam sklep, w oddzielnej sekcji. Takie podejście jest szansą, by zbudować rzetelny, profesjonalny wizerunek firmy i podkreślić specjalistyczne podejście do danego tematu.

Viral marketing

Ta technika oznacza tworzenie treści dotyczących danego produktu z zamysłem szybkiego rozprzestrzenienia ich w sieci. Powinny być interesujące, a nawet kontrowersyjne, ale nie nachalne. Mogą to być na przykład śmieszne filmiki, które zawierają praktyczną wiedzę na temat produktu. Ich zadaniem jest zyskanie jak największej popularności i budowanie pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa.

Czy warto nauczyć się marketingu szeptanego?

Tego typu strategie mają wiele plusów. Techniki wchodzące w skład marketingu szeptanego praktycznie zawsze pozwalają na budowanie wizerunku firmy, co przekłada się na trwałe i długoterminowe zyski. Przy efektywnej kampanii można także liczyć na szybkie zbudowanie popularności oraz wiarygodności wśród odbiorców. Warto także zaznaczyć, że do stworzenia kampanii wystarczy kilkuosobowy zespół pracowników i nawet jedna wpływowa osoba z zewnątrz. Co więcej, takie metody są dość kompleksowe i sprawdzają się w przypadku większości produktów oraz usług. Wszystkie z tych kwestii sprawiają, że zdecydowanie warto nauczyć się marketingu szeptanego bez względu na to, w jakiej branży działa dana firma.

Zdj. główne: StartupStockPhotos/pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.