W dobie cyfryzacji zdecydowanie zmieniło się nasze rozumienie komunikacji i reklamy. Nowymi kanałami marketingowymi stały się przede wszystkim media społecznościowe, w których spędzamy coraz więcej czasu. Czy ta zmiana jest w stanie wyprzeć klasyczną reklamę papierową?
Wiarygodność
Magazyny i gazety mogą pozostać w domach lub biurach wiele miesięcy, a nawet lat, podczas gdy reklamy internetowe często pojawiają się dosłownie na chwilę, migając użytkownikom przed oczami i nierzadko budząc ich irytację. Wyskakujące okienka i banery reklamowe mogą przytłaczać, a strach przed spamem i wirusami wystarczy, by użytkownicy byli zmęczeni klikaniem.
Oprócz tego reklama w papierowych publikacjach branżowych ma pewien stopień wiarygodności, podczas gdy często można odnieść wrażenie, że w Internecie publikować może każdy i wszystko.
Jeśli zdecydujesz się na reklamę papierową, koniecznie zadbaj o to, by była spójna pod względem wybranych fontów, czcionek, kolorów i zdjęć. W ten sposób łatwiej dotrzesz do potencjalnych klientów i zbudujesz trwałą komunikację wizualną swojej marki.
Większe zaangażowanie
Konsumenci bardziej angażują się w materiały czytane w sposób klasyczne, natomiast witryny internetowe traktują po macoszemu, po prostu je scrollując – jak wskazują statystyki, zajmuje im to zaledwie 15 sekund. Dodatkowo badania pokazują, że tekst na ekranie cyfrowym czytamy o 20-30% wolniej niż na papierze, co często prowadzi do zaniechania lektury.
Reklamy drukowane wywierają większy wpływ na czytelnika. Jeśli spędzamy dużo czasu w Internecie, przyzwyczailiśmy się już do wyskakujących reklam. Często je ignorujemy, a nawet blokujemy za pomocą specjalnego programu. Z kolei reklamy w gazetach i czasopismach przykuwają uwagę i zapadają w pamięć. Pozwalają budować świadomość marki. Jak wskazują badania, klienci chętniej sięgają po produkty, o których już kiedyś czytali.
Mniej reklam drukowanych
Coraz więcej firm polega wyłącznie na reklamach internetowych, stąd warto wykorzystać powstałą przestrzeń i włączyć w kampanię marketingową np. reklamy w prasie. Dzięki temu wyróżnisz się z tłumu i łatwiej trafisz do potencjalnych klientów.
To, czy reklama papierowa rzeczywiście przyniesie Ci wymierne korzyści, w dużej mierze zależy jednak od Twojej grupy docelowej. Młodzi konsumenci, którzy dorastali bez kontaktu z mediami drukowanymi, faktycznie rzadziej sięgają po gazety niż starsze pokolenie. W związku z tym drukowana reklama gadżetu technologicznego może być mniej skuteczna od tej opublikowanej na blogu tematycznym.
Drukowane kody QR, czyli nowoczesny kompromis
Umieszczanie kodów QR na drukowanych elementach to doskonały sposób na wypełnienie luki między drukiem a Internetem. Po zeskanowaniu kodu QR za pomocą smartfona użytkownik zostanie natychmiast przekierowany na firmową witrynę lub w inne wybrane miejsce w sieci. Pamiętaj, że znalezienie właściwej równowagi między różnymi mediami zapewni Ci stały przepływ dochodów, wzrost sprzedaży i nowych klientów.
W mediach drukowanych możesz także zamieścić ikony i tagi platform społecznościowych. W ten sposób zachęcisz tradycyjnych konsumentów do zajrzenia na Twoje kanały social media. Publikuj angażujące treści online, które uzupełnią materiały prasowe.
Esencja przekazu
Marzysz o tym, by reklama skutecznie przyciągnęła uwagę? Przede wszystkim nie bój się białej przestrzeni. To, że kupujesz reklamę na jedną stronę, wcale nie oznacza, że musisz ją w całości zapełnić treścią i obrazami. Zadbaj o to, by była atrakcyjna wizualnie i odpowiednio rozplanowana. Białe przestrzenie często działają na jej korzyść i pomagają uporządkować poszczególne elementy, niwelując tym samym efekt przytłoczenia.
Dodaj komentarz